Почетна / Блог / Ауто-мото спорт / ELMS 2020: G-Drive Racing тим и једна сасвим необична сезона

ELMS 2020: G-Drive Racing тим и једна сасвим необична сезона

Возачи G-Drive Racing тима Ник Де Врис, Роман Русинов и Микел Јенсен славе прву позицију у трци „4 часа Портимао“.

Након узбудљиве сезоне у Азијској серији Le Mana (ALMS) која је у фебруару окончана шампионском титулом за G-Drive Racing тим, а о чему смо писали у посебном тексту, већ је у марту 2020. постало јасно да је пред нама једна, најблаже речено, необична година.

Календар је, због пандемије коронавируса, ревидиран са стандардних седам месеци на четири месеца. Трка 4 часа Силверстона је због неповољних услова испала из календара шампионата – а нови распоред такмичења је објављен у априлу.

G-Drive Racing тим је нову ELMS сезону дочекао у освеженом саставу: прекаљеним возачима Жан Ерику Верну и Роману Русинову се придружио двојац младих и перспективних „лавова“ – Данац Микел Јенсен и Холанђанин Ник Де Врис.

Осим возачког састава, пред нову сезону је освежен и изглед Aurusa 01, за који слободно можемо да кажемо да сада изгледа у складу са нашим слоганом – #takomoćno. Уосталом, уверите се и сами.

 

Као што смо у самом наслову написали, ово је била једна сасвим необична сезона што је донекле и било очекивано имајући у виду каква је била цела 2020. година. Све трке Европске серије Le Mana, као и сама круна сезоне легендарна трка „24 часа Ле Мана“ – вожене су без публике, што представља историјски преседан.

Ауто-мото спорт је, као и већина других спортова, ове године ипак био у другом плану. Примера ради, трка трка 4 часа Барселоне отказана због повећаног броја оболелих у Шпанији, а уместо ње је вожена трка Кастеле 240 у Француској.

Освежени G-Drive Racing тим је након шампионске титуле у ALMS и у Европску серију Le Mana ушао са највишим амбицијама. Сезона је завршена релативно успешно – на 24 часа Le Mana је освојио 5. место уз забележену највећу просечну брзину, док је у генералном пласману ELMS наш тим на 3. месту.

Биланс је следећи: на пет изузетно узбудљивих трка Европске серије Le Man, G-Drive Racing је био три пута на победничком постољу, уз две незавршене трке и, што је још важније, научено је неколико важних лекција које ће читавом тиму значити приликом припреме за наредне изазове.

Но, хајде да кренемо од самог почетка сезоне.

4 часа Кастелеа: Брзо, брже – Ник Де Врис

Млади Холанђанин Ник Де Врис, новајлија у G-Drive Racing тиму, од самог старта сезоне је показао да ће представљати велико појачање – поготово у квалификацијама, али и у ситуацијама када је тиму потребно да надокнади заостатак и престигне ривале. Ник „The Quick“ (Брзи), како су га поједини коментатори назвали је извезао друго најбоље време у квалификацијама и руском тиму обезбедио старт из првог реда.

После три часа узбудљиве вожње са доста неизвесности и преокрета, G-Drive Racing тим је пао чак на 8. позицију у LMP2 категорији, али смо онда имали прилике да на делу видимо раскошни таленат младог Холанђанина који је готово перфектном вожњом успео да доведе тим до 2. позиције на крају трке.

Прву позицију у Кастелеу је освојио United Autosports са својим болидом број 32, а истом тиму и њиховом болиду број 22 је припало и треће место у овој категорији. Дошло је време за опроштај од стазе Пол Рикар и припреме за 4 часа Спа, легендарну трку на стази Спа Франкоршам у Белгији.

4 часа Спа: Добар старт за G-Drive Racing тим, а онда – пех!

Легендарна стаза Спа Франкоршам је ауто-мото свету позната као изузетно непредвидива и опасна стаза, а традиционално важну улогу на трци 4 часа Спа имају (не)временски услови, у шта су возачи G-Drive Racing тима имали прилике да се увере из прве руке. Нажалост.

Викенд је почео лепо, освојеним 3. местом у квалификацијама. Ако је прва трка Европске серије Le Mana била у знаку Ника Де Вриса, слободно можемо рећи да је другу обележио Микел Јенсен. Млади Данац је изузетно храбром вожњом успео да освоји лидерску позицију за G-Drive Racing тим и показао је да поседује велики потенцијал. Да су временске околности биле мало другачије и да није почела киша, заслужио би да се о њему пишу хвалоспеви.

Нажалост, киша је почела – а Микел Јенсен је након три сата узбудљиве вожње у једној кривини проклизао, изгубио контролу над болидом и ударио у заштитну ограду. G-Drive Racing тим је другу трку ELMS завршио без бодова, дозволивши ривалима из United Autosports тима да одмакну на табели.

Због вести о повећаном броју оболелих у Шпанији, одлучено је да ће се уместо Барселоне следећа трка поново возити у Француској, у Кастелеу – а наш тим се радовао што ће добити још једну прилику да покаже свој шампионски калибар на стази Пол Рикар.

Kastele 240: Други пут у Кастелеу – друго место за G-Drive Racing!

Иста мета – исто одстојање. G-Drive Racing тим се у Француску вратио жељан доказивања и победе а младог Ника Де Вриса је на трци Кастеле 240 заменио искусни Француз Жан Ерик Верн, коме је пол-позиција измакла за само једну стотинку. Наравно, овакав расплет у квалификацијама је представљао само додатни мотив момцима пред саму трку.

Након 240 минута узбудљиве вожње и стратешког надмудривања, победа у Француској је ипак припала сјајном тандему возача британског тима United Autosports Фелипеу Албукерку и Филипу Хенсону, док је G-Drive Racing тим поново морао да се задовољи „само“ другим местом.

Ако је и било благог разочарања због пропуштене прве позиције, момци су морали брзо да га превазиђу и да се фокусирају на следећи изазов – круну сезоне, легендарну трку 24 часа Ле Мана.

24 часа Ле Мана: Запажен резултат G-Drive Racing тима на трци сезоне

За оне који неким случајем нису чули за ову трку – мада верујемо да таквих нема баш много, ево кратког увода који би требало да објасни зашто је ова трка толико значајна и зашто возачи широм света маштају о томе да буду део овог аутомобилског спектакла.

24 часа Ле Мана је најстарија и најпрестижнија трка на свету у конкуренцији издржљивости возила, и вози се још од 1923. године. Током 24 часа исцрпљујуће вожње која представља велики испит како за возаче, тако и за њихове болиде – за воланом се смењује тројица возача, а сваки од њих мора да управља возилом најмање шест сати.

G-Drive Racing тим је већ неколико година уназад традиционални учесник трке 24 часа Ле Мана, а овогодишње учешће је заслужио као актуелни шампион Азијске серије Ле Мана (ALMS). Опширније о овој шампионској сезони можете прочитати у овом нашем тексту.

Након 24 часа изузетних напора, победа у LMP2 категорији у којој се такмичи G-Drive Racing тим је припала британском тиму United Autosports и болиду којим су управљали Португалац Фелипе Албукерк и Британци Филип Хенсон и Пол Ди Реста – док је наш тим успешно привео трку крају на 5. позицији.

4 часа Монце: Инцидент на старту трке руши шампионске амбиције G-Drive Racing тима

Приликом најаве трке 4 часа Монце на G-Drive Србија Инстаграм страници смо напоменули да је Монца једна од најбржих, најопаснијих и најузбудљивијих стаза у ауто-мото спорту.

Након сјајног утиска у квалификацијама и пол-позиције која је G-Drive Racing тиму измакла за једну десетинку, Роман Русинов је стартовао трку на другој позицији. На првој кривини је дошло до гужве и искусни руски возач се нашао ван стазе, насукан на заштитну баријеру.

Овај инцидент је довео до оштећења које је захтевало интервенцију механичара у боксу, а тај временски период је касније било апсолутно немогуће надокнадити. Остаје жал и мотив више да неких следећих 4 часа Монце завршимо не победничком постољу.

4 часа Портимао: Прва победа за G-Drive Racing тим и 3. место у генералном пласману ELMS

Ова необична сезона Европске серије Ле Мана (ELMS) је дошла до свог великог финала 1. новембра на крајњем западу Европе, у Португалу. G-Drive Racing тим је, упркос одличном утиску који су наши возачи остављали током читаве сезоне, ово финале због два пеха дочекао без шанси да освоји титулу шампиона.

Читав тим је био гладан победе – што је било више него очигледно, поготово након инцидента у Монци. Срећом, све коцкице су се коначно склопиле и након четири часа сјајне вожње Микела Јансена, Ника Де Вриса и искусног шампиона Романа Русинова на стази Алгарве у Портимау – победничко постоље је коначно припало момцима из наранџасто-црног Ауруса 01 са бројем 26.

Нова година и нови изазови за G-Drive Racing тим

Као што је у великој мери утицала и на календар Европске серије Ле Мана (ELMS), ситуација са пандемијом је померила и овогодишњу сезону Азијске Ле Ман серије, па ће се комплетан шампионат ове године возити од 5. до 20. фебруара у Абу Дабију и Дубаију.

Као што смо и навикли своје верне пратиоце, све нове изазове G-Drive Racing тима ћемо испратити на Инстаграм страници G-Drive Srbija, тако да свим љубитељима трка издржљивости који то још нису учинили препоручујемо да запрате нашу страницу.

До неке нове прилике, спортски поздрав!

G-Drive Србија

Share: