Početna / Blog / Auto-moto sport / Le Man 2021 – najprestižnija trka izdržljivosti na svetu

Le Man 2021 – najprestižnija trka izdržljivosti na svetu

Epski Le Man je mesto gde se ispisuje istorija. Ove godine, u potragu za istorijom ponovo je krenuo i naš „G-Drive Racing“ tim!

Kako je nastao Le Man?

Prošlo je gotovo 50 godina od prvog Mercedesa do premijere trke „24 časa Le Mana“ na severozapadu Francuske. Prva trka je održana 1923. godine, a pobedničko vozilo je imalo prosečnu brzinu od tek 92 km/h prešavši ukupno oko 2.209 km, dok je ove godine naš bolid Aurus 01 #26 u LMP2 kategoriji dostizao brzinu od 232 km/h, ukupno prešavši nešto više od 4.878 km.

Od gradića, koji je šiban ratovima, ali nikada nije gubio strast prema modi i automobilizmu, nastao je najvažniji centar u modernim automobilskim takmičenjima. Danas, svako čije ime nešto znači, sebe stavlja na crtu i dokazuje ne samo da je brz, već i izdržljiv.

„G-Drive Racing“ tim je i ove godine bio među favoritima za osvajanje najveće nagrade i titule na stazi „De la Sart“ koja je inače svoje ime dobila po reci Sart, koja protiče kroz Le Man.

Pripreme vozača za Le Man 2021.

Jusein Bolt je imao čuvenu izjavu da je vežbao dvadeset godina kako bi istrčao trku za manje od 10 sekundi. Isto tako, pripreme za Le Man traju godinama. Zbog potrebe za izdržljivošću i vožnjom do čak 14h u jednom danu po vozaču, učesnici trce se pripremaju tako što se bave sportovima koji zahtevaju izdržljivost, kao što su biciklizam i skijanje, a poseban akcenat se stavlja na teretanu i vežbanje kvadricepsa, lumbalnog dela leđa, trbušnjaka i mišića vrata, kako bi vozači mogli da izdrže duge periode sedenja u bolidu.

Brzi refleksi su takođe bitna odlika vozača u trkama izdržljivosti. Kako bi se pripremili za ovaj izazov, vozači se intenzivno bave sportovima koji zahtevaju brze reakcije, kao što su npr. skvoš i stoni tenis. Nedeljama pre trke „24 časa Le Mana“ vozači se upuštaju u intenzivnije treninge izdržljivosti, kao što su višečasovno planinarenje ili trčanje!

Mentalna priprema je od velike važnosti, a današnji vozači imaju priliku da pristupe simulatoru staze „De la Sart“, gde mogu iznova i iznova, pre početka trke, da se upoznaju sa stazom, kako bi došli do stepena da mogu da vizualizuju stazu i da imaju dobar vozački pristup pre samog početka.

Pripreme tima za Le Man 2021.

Izazovi našeg tima ove sezone su počeli u Aziji, u okviru ALMS – „Azijske Le Man serije“.

Prve dve trke sezone su se održale u Dubaiju, dok su druge dve održane u glavnom gradu Ujedinjenih Arapskih Emirata – Abu Dabiju. Vozači iz bolida #25 su osvojili dva druga mesta, jednom su bili trećeplasirani i jednom četvrtoplasirani – a u ukupnom plasmanu trećeplasirani! U generalnom plasmanu, posada #26 je ostvarila pobedu, popevši se na najviši podijum na obe trke u Dubaiju!

ELMS sezonu smo počeli u sastavu: Roman Rusinov, Nik de Vris i Franko Kolapinto (bolid #26) i Džon Falb, Pjetro Fitipaldi i Rui Andrade (bolid #25).  Roman Rusinov je jedini Rus u istoriji koji je pobedio u ELMS i ALMS sezoni, dok je Nik de Vris vladajući šampion Formule E. Pjetro Fitipaldi je izdanak čuvene porodice vozača, njegov brat Enco je uspešni vozač dok je njegov deda Emerson legenda ovog sporta i dvostruki šampion Formule 1 – 1972. i 1974. godine, ali i prvi Brazilac koji je osvojio prestižne titule i prethodnik Nelsona Pikea i Ajrtona Sene. Rui Andrade je jedan od pripadnika zlatne generacije vozača iz Angole koji etabliraju moto-sport u drugoj najvećoj državi u kojoj se govori portugalskim jezikom!

Posle trka u Barseloni, Špilbergu, Kasteleu i Monci, naš tim trenutno zauzima drugo mesto u generalnom plasmanu sa izglednim šansama da sa dobrim izdanjima u Spa Frankošampu i Portimau zauzme šampionsko mesto u generalnom plasmanu ELMS 2021 trka na kraju sezone.

Trka Le Man 2021.

Našu posadu su činili bolidi #26 i #25. U bolidu #26 su se smenjivali Roman Rusinov, Nik de Vris i Franko Kolapinto, dok su bolid #25 delili Džon Falb, Pjetro Fitipaldi i Rui Andrade.

Trka je počela u 16.00, a zbog vremenskih uslova tj. kiše pre početka, održan je dodatni krug zagrevanja kako bi se staza isušila. Posle 37 minuta trke, vladajući šampion Formule E i naš vozač Nik de Vris je agresivnom vožnjom stigao do vodećeg mesta. U 17.22 je ponovo počela kiša, koja je otežala uslove na već mokroj stazi. Posle sat i po trke, Nik de Vris je i dalje držao lidersku poziciju na Le Manu!

Šesti sat trke je obeležio ženski tim „Richard Mille Racing Team“. Za volanom je bila Sofija Flerš (prva žena koja se ikad takmičila u Formuli 3), a bolid je otkazao poslušnost i preprečio put drugim bolidima. Došlo je do sudara i usporavanja trke. Najbizarniji trenutak trke se odigrao u poslednjim minutima kad je #41 „Team WRT “ (za čijim volanom je bila legenda automobilizma i bivši vozač Formule 1 – Robert Kubica) iz mehaničkih razloga stao. Robert Kubica je ljubiteljima moto-sporta poznat i po jednoj od najstrašnijih nesreća koje su se dogodile u poslednjih desetak godina na stazama širom sveta, kad je zbog udesa na trci u Italiji 2011. godine ostao bez osećaja kontrole desnom rukom. Kao veliki šampion, Kubica je uspeo da se oporavi već 2012. i čak pobedi na manjoj trci u Italiji, zbog čega ga je renomirani časopis „Top Gir“ proglasio čovekom godine. Kubicu je nakon nezgode na Le Manu ove godine pretekao drugi bolid iz istog tima, tako da je „Team WRT“ svakako ostvario pobedu.

Čestitamo timu „Team WRT“ #31 u sastavu: Ferdinand fon Habzburg, Robin Frejns i Šarl Milesi, koji su ostvarili pobedu na Le Manu 2021. Naš bolid #26 je završio trku na zadovoljavajućem sedmom mestu, pokazavši ogroman potencijal vođstvom u prvim satima trke, dok je #25 na našu žalost morao da odustane od trke posle osmog sata trke zbog izletanja sa staze.

Da li ima adrenalina i posle Le Mana?

Sledeći izazov našeg tima je 19. septembra na stazi Spa Frankošamp, gde ćemo tražiti bodove za šampionsku poziciju na kraju ELMS 2021 sezone!

Naša posada na čelu sa bolidom #26 i Romanom Rusinovim, Nikom de Vrisom i Frankom Kolapintom ima realne šanse za titulu, a da li će to pokazati i na stazi, videćemo već sredinom septembra u čuvenoj belgijskoj banji!

Ova trka neće biti odmor za naše vozače, jer će biti od presudnog značaja za generalni plasman. Za više informacija o G-Drive Racing timu, kao i o trkama izdržljivosti, zapratite G-Drive Srbija Instagram stranicu!

Dok reka Sart još uvek teče, vreme je da se okrenemo novim sportskim izazovima, koji će pokazati oktansku vrednost koja teče u našim vozačima.

Do sledećeg adrenalinskog šoka,
G-Drive Srbija

Share: